• FAQ
  • Om oss
  • Kontakt
  • Svenska Svenska Svenska sv
  • Dansk Dansk Danska da
  • Norsk bokmål Norsk bokmål Norskt Bokmål nb
  • Suomi Suomi Finska fi
Eurosec
  • Hem
  • Stöldmärkning
    • XPM / XPM Thin
    • Euromark / Euromark Thin
    • ID Mark
    • Märkning för elevdatorer
    • Stöldmärkning av mobiler
    • Tillbehör
  • Inventariemärkning
  • IRS International Recovery Service
  • Menu Menu

FAQ – våra vanligaste frågor

Har du en fråga om stöldskydds- eller inventariemärkning? Här har vi listat de vanligaste frågorna och svaren om våra produkter och tjänster.

Om du inte hittar svar på din fråga här så är du välkommen att kontakta oss via telefon eller e-post.

Återlämnas verkligen märkt utrustning?

Ja, det gör den. Märkningen fungerar på flera sätt, framför allt avskräckande eftersom en permanent stöldmärkt produkt inte går att sälja vidare lika enkelt utan att göra åverkan på produkten. Märkningen bevisar också vilken organisation som produkten tillhör i de fall då polis eller andra myndigheter omhändertar den. Om en märkt produkt glöms, stjäls eller på annat sätt försvinner ökar dessutom chansen att ni får tillbaka den via vårt världsomspännande nätverk med returservice.

Jag har hittat en märkt produkt, hur återlämnar jag den?

Ring vårt avgiftsfria internationella 0800-nummer som finns på märkningen så ordnar vi så att den upphittade utrustningen lämnas tillbaka till rätt person eller organisation på enklast möjliga sätt. Du kan också gå in på sidan om vårt nätverk IRS och fylla i formuläret så kontaktar vi ägaren och ser till att produkten återlämnas.

Är det enkelt att överblicka och administrera vår märkta egendom?

Ja. Alla stöldmärkningar har ett unikt ID-nummer som kan lagras i vår internationella databas Euro-ID i samband med att de produceras. Vår internationella databas Euro-ID, som är RapidSSL-certifierad, ger er möjlighet till ett eget personligt anpassningsbart konto där ni kan överblicka och hantera all märkt IT-utrustning och andra inventarier.

Kontakta oss för att få veta mer.

Är det skillnad på de olika stöldmärkningarna?

Ja. Våra stöldmärkningsprodukter är utvecklade för att passa olika behov och varierar därför i storlek och utformning. Kontakta oss för att få veta mer.

Hur kan jag anpassa vårt konto i databasen Euro-ID?

Ett skräddarsytt konto i vår databas Euro-ID kan anpassas till era enskilda behov med flera specifika fält. Välkommen att kontakta oss så berättar vi mer.

Hur samarbetar Eurosec med leverantörer av IT-utrustning?

Vi samarbetar med ledande IT-leverantörer för att underlätta för slutkunden att beställa IT-utrustning som redan är stöldmärkt. Samarbetet innebär att våra partners kan applicera märkningen i samband med att utrustningen konfigureras.

Besöksadress

Eurosec AB
Vasavägen 78-80
181 41 Lidingö

Postadress

Eurosec AB
Box 10022
181 10 Lidingö

Kontakt

Växel: 08-541 750 65
E-post: office@eurosec.se
Integritetspolicy

Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.
© 2017 Eurosec AB. All images are protected under copyright law.

Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs merStäng

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refuseing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Accept settingsHide notification only
Scroll to top