FAQ – våra vanligaste frågor
Har du en fråga om stöldskydds- eller inventariemärkning? Här har vi listat de vanligaste frågorna och svaren om våra produkter och tjänster.
Om du inte hittar svar på din fråga här så är du välkommen att kontakta oss via telefon eller e-post.
Återlämnas verkligen märkt utrustning?
Ja, det gör den. Märkningen fungerar på flera sätt, framför allt avskräckande eftersom en permanent stöldmärkt produkt inte går att sälja vidare lika enkelt utan att göra åverkan på produkten. Märkningen bevisar också vilken organisation som produkten tillhör i de fall då polis eller andra myndigheter omhändertar den. Om en märkt produkt glöms, stjäls eller på annat sätt försvinner ökar dessutom chansen att ni får tillbaka den via vårt världsomspännande nätverk med returservice.
Jag har hittat en märkt produkt, hur återlämnar jag den?
Ring vårt avgiftsfria internationella 0800-nummer som finns på märkningen så ordnar vi så att den upphittade utrustningen lämnas tillbaka till rätt person eller organisation på enklast möjliga sätt. Du kan också gå in på sidan om vårt nätverk IRS och fylla i formuläret så kontaktar vi ägaren och ser till att produkten återlämnas.
Är det enkelt att överblicka och administrera vår märkta egendom?
Ja. Alla stöldmärkningar har ett unikt ID-nummer som kan lagras i vår internationella databas Euro-ID i samband med att de produceras. Vår internationella databas Euro-ID, som är RapidSSL-certifierad, ger er möjlighet till ett eget personligt anpassningsbart konto där ni kan överblicka och hantera all märkt IT-utrustning och andra inventarier.
Kontakta oss för att få veta mer.
Är det skillnad på de olika stöldmärkningarna?
Ja. Våra stöldmärkningsprodukter är utvecklade för att passa olika behov och varierar därför i storlek och utformning. Kontakta oss för att få veta mer.
Hur kan jag anpassa vårt konto i databasen Euro-ID?
Ett skräddarsytt konto i vår databas Euro-ID kan anpassas till era enskilda behov med flera specifika fält. Välkommen att kontakta oss så berättar vi mer.
Hur samarbetar Eurosec med leverantörer av IT-utrustning?
Vi samarbetar med ledande IT-leverantörer för att underlätta för slutkunden att beställa IT-utrustning som redan är stöldmärkt. Samarbetet innebär att våra partners kan applicera märkningen i samband med att utrustningen konfigureras.